Categories
Inne

Popcorn do mikrofali

Kilka dni temu kupiłem popkorn do mikrofali i w wartościach odżywczych tego produktu napisano:

Popkorn Wartości odżywcze

Uwagę moją przykuła pozycja „Wolne węglowodory”, ciekaw jestem jak to możliwe że w tej kukurydzy była taka ilość tego „świństwa” 😉

PS. Wolne węglowodory to m.in. benzyna, nafta itd… Powinno być chyba „wolne węglowodany”…

A oto opakowanie tej kukurydzy:

Popkorn opakowanie Popkorn opakowanie

tak nawiasem mówiąc była ona niesmaczna, to pewnie przez te „węglowodory” 🙂

3 replies on “Popcorn do mikrofali”

WĘGLOWODANY.
__PODPOWIEDŹ:
BH.40.
MOTTO: INFO o węglowodanach.

__WYSOKIE węglowodany, to takie, które po spożyciu produktu zawierającego właśnie węglowodany, podnoszą poziom cukru o więcej niż 26% (od 26,01% wzrostu).
__NISKIE węglowodany; to,
1. zalecane: wzrost poziomu cukru po spożyciu od 0-13%, lub
2. dozwolone: wzrost poziomu cukru od 13,01-26,00%.

Ten POZIOM WZROSTU można sobie łatwo samemu sprawdzić, własnym GLUKOMETREM !!
Np. odczyt na glukometrze jest/mamy 100 mg/dL na czczo.
Po spożyciu 50 gram czystej glukozy poziom wzrośnie; o ok. 74% przy odczycie najwyższym (sprawdzamy co 15 minut przez ok. 1,5-2,5 godziny), po spożyciu 50 gram winogron o ok. 12% (ten najwyższy), po ugotowanym ryżu ok. 14-18% (zależy od rodzaju ryżu), po kaszy jaglanej o ok. 17%. Po spożyciu cukru spożywczego też poziom wzrośnie o około 73-74%. Po spożyciu czekolady tzw. min. 70% cacao, poziom cukru wzrośnie o ok. 42%, to jest dużo, ponieważ w takiej czekoladzie jest dużo __WYSOKICH węglowodanów czyli cukru białego lub brązowego.

Po spożyciu chleba pszenno-żytniego poziom cukru wzrasta UWAGA o ok. 74%, czyli jak przy czystej glukozie.
To jeden z dramatycznych U J E M N Y C H, przyrodniczych rekordów !!

I tenże wzrost poziomu cukru po spożyciu, można sobie sprawdzić samemu tj. należy tylko odczyty, wykonywać co 15 minut określając najwyższy poziom wzrostu i jest to łatwe, no ale należy to wykonać OSOBIŚCIE.
Badanie zaczynamy NA CZCZO, określamy wówczas; POZIOM CUKRU np. 100mg/dL (tj. 5, 5 mmol/L). Następnie zjadamy 50 gram produktu, w którym chcemy określić wzrost poziomu cukru po spożyciu i badamy co 15 minut, określając odczyt najwyższy; może tym najwyższym być 2-gi, a może być 4-ty odczyt. To oczywiście zależy od rodzaju węglowodanów zawartych w zjedzonym przez nas produkcie.

Takimi badaniami można łatwo i jednoznacznie potwierdzić sobie, tzw. __INDEKS GLIKEMICZNY,
i zobaczyć ile jest tam błędów.
P. S. __INDEKS ŻYWIENIOWY, a; __INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze.
IŻ, to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, a; IG, to marketing, obłuda i biznes.

Zobacz też: IRL KRAKÓW.
__Książka; _pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione.
__Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL

Pozdrawiam Ciebie i WSZYSTKICH

Dzięki za komentarz i cenne informacje, choć są one trochę chybione… Moje doświadczenie chemika mówi mi że „węglowodory” a „węglowodany” to całkiem różne rzeczy, te pierwsze są spotykane m.in. w ropie naftowej, benzynie etc. a te drugie głównie w produktach spożywczych to m.in. różnej maści cukry…

Mam nadzieję, że nie zniechęciłeś się zupełnie do popcornu z mikrofali? Jest kilka smacznych marek, które lubimy w rodzince poskubać sobie przy filmie 😀

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *