Categories
Opinie

Misja w firmie – czy potrzebna?

Czy w firmie koniecznie musi być zdefiniowana misja?

TAK!

Dlaczego?

Bo misja to cel nadrzędny i pierwotny, coś jak konstytucja – ustawa zasadnicza, ideał do którego zawsze się dąży.

To misja, zdefiniowana jasno i klarownie, nie pozwala zejść na manowce. Pozwala utrzymywać właściwy kurs. To ona przypomina po co to wszystko robimy.

Misja musi być zdefiniowana jasno i klarownie, tak by każdy widział „o co chodzi”, misja jest po to żeby jej używać. MUSI BYĆ!

Przykładem świetnie zdefiniowanej misji jest misja google’a.

Misją Google jest: dostarczanie użytecznej treści.

Choć nie pamiętam/nie znam oficjalnej „wykładni” misji google, to jest ona zdefiniowana tak prosto, że jestem w stanie przytoczyć ją z pamięci/wymyślić;)

I taka powinna być misja.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *